poniedziałek, 6 czerwca 2011

        
          Mariusz Grzebalski -- "Pawiana" (fragmenty)

       Tego wieczoru wszyscy siedzieli jak na szpilkach. Półleżałem, rozparty wygodnie w skórzanym fotelu, ustawionym pomiędzy kuchnią a główną salą, w której spędzaliśmy większość czasu. Wiedziałem, co muszę zrobić, dlatego zachowałem spokój.
        Kiedy wszyscy zasnęli, wstałem i poszedłem do toalety, która była jedynym miejscem bez kamer. Zabrałem ze sobą nóż, odsłoniłem przewody oświetleniowe, załatwiłem się, wszedłem na muszlę, postałem na niej chwilę w ciemności, potem chwyciłem w dłonie pozbawione izolacji kable.

 Nick Cave -- The Mercy Seat


Davor, "Electric Chair"




















     

        Nie da się prosto opowiedzieć mojego obecnego stanu. Jestem, a jakby mnie nie było. Jest zupełnie inaczej, niż było. Niestety, zachowałem pamięć. Jeśli istnieje piekło, polega właśnie na tym: nie możesz zapomnieć.
        (...)
        Minęło tyle lat, a wciąż nie potrafię przestać myśleć o tamtym zerwaniu. Mam teraz na to mnóstwo czasu.
        Jeszcze to: gdyby nie tamten błąd, nie mógłbym opowiedzieć tej historii.



   




















 Tonho, "Escape"

        Zaczęło się niewinnie: któregoś ranka mętna woda się uspokoiła i przez napływające zewsząd światło zobaczyłem drabinki na placu zabaw, których trzymałem się dziecięcymi rączkami. W górze szumiała akacja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz